Peugeot Partner klady a zápory

Rodinné auto za málo peněz s jednoduchou konstrukcí a nízkými provozními náklady. Takto bychom snadno popsali tohoto Kombi-vana, který debutoval v roce 1996. Spolu s jeho dvojčetem (Citroen Berlingo), se proslavil především jako nákladní, ale také jako osobní automobil. Druhá generace se vyrábí dodnes. Jako snad každý vůz má i Peugeot Partner své výhody a nevýhody. Auto bez malých nedostatků ještě nebylo vynalezeno, každopádně se pojďme podívat na pro a proti.

 

Výhody a nevýhody Peugeotu Partner

Účel využití vozidla, tím máme na mysli užitkový vs. osobní, hraje zásadní roli již při konstrukci. Užitkové automobily bývají většinou „ochuzeny“ na vybavení a uživatelském komfortu. Jsou zaměřeny na jednoduchost, praktičnost a hlavně na nízké provozní náklady. Od toho se také odvíjí jejich cena.

Ne každému může toto vyhovovat, proto stojí za úvahu jak spojit obě varianty. Jednou z možností je pořídit osobní verzi, demontovat sedadla, a tím osobní vůz proměnit během pár minut na užitkový. Sedadla můžeme kdykoliv vrátit zpět a využívat jej opět jako osobní.

Mezi nejznámější nešvary patří horší jízdní vlastnosti, hluk uvnitř vozu, méně kvalitní použité komponenty, použitý materiál, zpracování interiéru. Vybavení je většinou chudší, sedadla neposkytují moc pohodlí. Akční rádius řízení je menší a tělo není příliš aerodynamické.

Které části se nejrychleji opotřebují

Již během běžných prohlídek narazíme na problémy s převodovkou. Časté opotřebení nebývá důsledek  nevhodného zacházení, u tohoto modelu se jedná o  normální jev. Převody se opotřebovávají velice rychle. Výměna je v řádech tisíců korun, řekneme tedy cenově dostupná.

Zavěšení vozu také nepatří k nejlepším co se odolnosti týče. Přední zavěšení je typu McPherson, tlumiče, těsnění se však doporučuje po cca 30 000 km zkontrolovat a popřípadě vyměnit.

Zadní náprava se opotřebovává nejvíce. Na místo torzních tyčí se zde využívá pružin, tlumiče poměrně dost trpí a nevydrží více než 100 000 km. Obecně platí, že pokud se objeví nějaké nestandardní chování vozu, ať už změna jízdních vlastností, nebo snížení výšky automobilu, měli bychom zaměřit pozornost na zavěšení. Mezi hlavní symptomy patří již zmíněné zhoršení jízdních vlastností, sjíždění pneumatik, můžeme také slyšet podivné zvuky připomínající praskání a skřípání.

Uklidnit Vás můžeme tím, že opravy nebývají tak nákladné. Nejnákladnější je porucha řízení a ta se objevuje velice zřídka.

I když celkové hodnocení vozu je spíše průměrné, tak co se týče korodování karoserie, je na tom Partner v tomto ohledu mnohem lépe. Mohou se objevit jen menší problémy s pojízdnými dveřmi a plastovými části v kabině, které mohou po čase začít praskat.

Oprava zadní nápravy Peugeot Partner

Oprava zadní nápravy je poměrně jednoduchá a zahrnuje výměnu poškozených částí jako jsou ložiska, čepy, těsnění, atd. Díky specifické zadní nápravě Peugeot Partner je oprava zadní nápravy trochu odlišná od ostatních modelů vybavených zadní nápravou. Začneme pochopitelně zvednutím vozu, demontáží kol, následně demontujeme zadní nápravu. Za pomocí hydraulického stahováku demontujeme kyvná ramena a vyměníme čepy. Nápravu natřeme antikorozním nátěrem, dále vyměníme ložiska a tyče. Nakonec zkontrolujeme geometrii, po té nápravu můžeme nainstalovat zpět do vozidla.

Pro a proti

Poměr cena / výkon a všestrannost modelu ubírá na komfortu a bezpečnosti. Vůz není moc na dlouhé cestování a hodí se spíše jako „pracovní vůz“ do města zejména díky kompaktním rozměrům. Záleží opravdu tedy na tom kde a jak jej budeme požívat.

Nákupní košík
Přejít nahoru