Renovace zadní nápravy

Naše zkušenosti a dovednosti nám umožňují zajistit renovace zadní nápravy pro francouzské vozy Peugeot, Citroen, Renault. Na každou zadní nápravu poskytujeme záruku 24 měsíců bez omezení kilometrů.

Zadní náprava s torzní tyčí je součástí zadního zavěšení používané v automobilech:

Peugeot 106, 206, 306, 405, Partner
Citroen Berlingo, C5, Xsara, Xsara Picasso, Saxo
Renault Kangoo, Laguna, Megane, Scenic, Clio, 19

Nejčastějším důvodem problému se zadní nápravou u vozů Peugeot, Citroen, Renault je poškození těsnění a následná koroze povrchu hřídele (nosník čepu) mezi jehlovými ložisky, což vede k ještě rychlejšímu opotřebení těchto prvků.

Mezi typické příznaky začínající degradace zadní nápravy patří

  • nepravidelné-nadměrné vychýlení kol automobilu
  • pískání
  • vrzání
  • klepání

Příznaky, kdy je renovace zadní nápravy nezbytná

  • vůle v rameni zadního kola na ložisku
  • sjíždění pneumatik směrem dovnitř
  • zlomení torzní tyče, které způsobí snížení výšky automobilu
  • zlomení torzní tyče také způsobuje zvonění, bzučení

Renovace zadní nápravy

Tyto symptomy se mohou objevit v různých kombinacích společně nebo každý zcela zvlášť. Renovace zadní nápravy se skládá z více činností, a to z výměny celých dílů a také renovace až do stavu, kdy je zadní náprava v podsatatě jako nová. Pokud budete zadní nápravu renovovat a chcete aby renovace proběhla v pořádku, budete potřebovat specializované zařízení a nástroje, jakož i kvalifikované pracovníky s dlouholetou praxí a zkušenostmi.

Jedny ze základních operací při renovaci zadní nápravy vozů skupiny PSA, tedy Peugeot 106, 205, 206, 306, 405, Partner, Citroen Saxo, Xsara, Xsara Picasso a Renault 19, Clio, Kangoo, Laguna,Megane, ve kterých je zadní náprava s torzní tyčí jsou:

  • výměna jehlových ložisek a těsnění
  • výměna čepů zadní nápravy
  • kontrola a případná renovace lůžek ložisek v ramenech
  • kontrola a regenerace stabilizačních tyčí
  • kontrola a případné opravy stabilizátoru
  • kontrola a případné výměně uložení zadní nápravy
  • kontrola zda li nebyly poškozeny další části jako například ramena, nosná trubka, nápravy kola
  • Inspekce a čištění torzních tyčí

Standardní ložiska doporučená výrobcem jsou dimenzována na cca 120 000 km, bohužel špatná kvalita silnic tento limit ještě snižuje.

Při opravách torzní tyčí u zadních náprav vozů Renault Laguna, Megane, Megane Scenic, Kangoo se jako vždy provádí tyto operace:

  • Výměna silentbloků
  • Výměna zkorodované nebo popraskané torzní tyče
  • Kontrola, čištění drážek torzní tyče
Peugeot
Citroen
Renault
Nákupní košík
Přejít nahoru